tisdag 13 september 2016

Nya mål

Nu var det ett tagsedan jag gjorde inlägg, eller rättare sagt, jätte längesedan! Har sedan september förra året jobbat på Synsam i Halmstad och jag älskar det! Man blir aldrig fullärd och det finns alltid nya saker att lära sig och det kommer hela tiden nya saker till branschen.

Som det ser ut nu har jag inte lika mycket timmar i höst som jag haft tidigare så jag har beslutat mig för att ta den tiden för att läsa upp mina betyg för att kunna söka in till optiker.

Utbildningen finns i Stockholm och Kalmar men just nu är jag bara behörig till Stockholm. Fram till nästa vår ska jag läsa upp Matte 3c, Biologi 1-2, Kemi 1-2 och Fysik 1a så jag även får behörighet i Kalmar och ökar mina chanser att komma in. Börjar med matte och biologi och kurserna börjar nästa måndag. Ska även göra Högskoleprovet så har sedan mitt schema blev lite tunnare pluggat till detta. Har varit hemma hos mamma och pappa nästan hela tiden och eftersom det varit så fint väder har jag nästan hela tiden kunnat sitta ute och njuta av solen.



Tänker att jag kommer fortsätta att försöka skriva inlägg lite sporadiskt så att ni kan få följa med på mina resa att läsa upp mina betyg, plugga till högskoleprovet och försöka komma in på optikerprogrammet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar