onsdag 18 februari 2015

Virus

Har haft en fruktansvärd hosta i typ en vecka nu och igår ringde jag min vårdcentral och verkar som att jag har fått ett nytt virus som går nu och kan hålla i sig i 4-6 veckor eller längre om man har otur. Det är typ torrhosta men känns som att jag har vatten i lungorna. Och så får jag järnsmak i munnen från och till. Läkaren jag fick prata med sa att det är blodkärl i halsen som går sönder när jag hostar. Hon sa även till mig att jag ska ta det lugnt i minst en vecka och inte gå till jobb och skola med mera och om jag behöver va hemma längre kan dom lösa med intyg.
Det som känns mest konstigt är att jag inte känner mig sjuk, har inte ont i halsen, inte tät i näsan, ingenting. Skulle dock höra av mej om jag fick feber, verkar som att en del andra som fått detta viruset fått feber efter ett tag. Jag skulle i alla fall vara lugn eftersom det skulle kunna leda till hjärtmuskelinflammation om jag gör för ansträngande saker, så inget jobb för mig denna veckan i alla fall så får vi hoppas att de mesta av hostan är borta nästa vecka. Har dock tenta på torsdag och så ska vi träffas med grupparbete efter så tänker inte sitta helt hemma för de kommer jag inte kunna.


Fick tillbaka min mobil igår med efter att den har varit på lagning för kameran. Blev väl lite bättre men ingen wow effekt precis. Tyckte dock att "tillbaka knappen" (touch på displayen jämte homeknappen på samsung) var seg och inte tog ordentligt när man tryckte på den. Ökade till och med känsligheten på touchen men inget hände. Då såg jag att de var ett litet glapp vid kanten och tryckte man väldigt lätt på displayen så sviktade den flera millimeter. Tryckte till ordentligt för tänkte att det kanske hjälpte men det släppte. Så varje gång de släppte fick jag trycka till så idag gick jag in i butiken igen och det enda dom kunde göra var att skicka in mobilen på lagning igen. Asså seriöst, den va precis på lagning och nu var det för att dom inte kunde sätta dit en display ordentligt!? Ska ju vara en vattentålig mobil men hade jag spillt vatten på den hade den inte klarat de kan jag lova. Nu har jag i alla fall lånemobil, igen.... woho!


Nu ska jag sova och tagga för en pluggdag imorgon! Godnatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar