måndag 4 februari 2013

Mobbning

En kompis hade lagt upp en å fin länk på sin facebook. Ett klipp från X-factor USA, där en tjej som blivit mobbad i flera år går upp på scen och ger alla mobbare en käftsmäll. Hon är så otroligt duktig och man blir helt tagen när hon sjunger och av hennes historia, man kan till och med höra smärtan i hennes röst. Går inte att hålla tillbaka tårarna!
Tycker även Demi Lovato är underbar! Hon har också en väldigt stark historia och lade bland annat in sig själv på rehab för runt 2 år sedan då hon skadade sig själv genom bland annat att skära sig och bulimi. Detta på grund av att hon blivit mobbad. Problemet med mobbare är att dom förstår inte hur mycket dom sårar. Tror inte dom förstår något över huvudtaget.
Har själv blivit mobbad, under flera år, tror de va 6-9 i högstadiet. Vet inte hur många gånger jag kommit hem från skolan gråtandes för att något hade hänt. Det behöver egentligen inte vara något fysiskt utan det är alla ord man får slängt på sig hela tiden. Tillslut bygger man upp som en mur runt om sig och orden bara rinner av även fast man blir sårad ibland ändå. Det jobbigaste var nog dock när dom som mobbade började gå till min syster å berätta precis vad dom tyckte om mig och så. Vet inte hur många gånger det var eller vad dom sa, men vet att det hänt. Grät i stort sätt hela sommarlovet mellan 8-9 för jag ville verkligen inte gå i den klassen jag gick (dom som mobbade gick i samma klass som jag) men eftersom det var 1 år innan gymnasiet var det väldigt dumt med tanke på slutbetyg och så. Nu i efterhand är jag väldigt glad att jag inte bytte för hade jag det hade jag kanske inte haft tillräckligt bra betyg för att komma in på den linjen jag gick. Hade även otrolig tur, tycker jag, när jag insåg att ingen, ingen alls, från min klass i högstadiet skulle ens gå i samma skola som jag i gymnasiet.
Tycker själv jag växte otroligt som person när jag började i gymnasiet. Vi hade riks intag på min gymnasieskola så helt nya personer och helt ny miljö! Tror allt man går igenom formar en som person och man blir stark av det, Ta ingen skit som grynet skulle säga! Kanske borde jag också haka på trenden med tatueringen "stay strong" som många av Demi's fans har gjort mot mobbning! :)
Efter jag såg de klippet kände jag att jag behövde skriva av mig lite om hur mycket jag är emot mobbning! Tycker alla borde göra vad dom kan för att stoppa det, alla människor är lika mycket värda och alla borde bli behandlade med respekt!

För er som vill se klippet och kanske också fälla en liten tår kommer klippet här!



Här kommer även en av Demi Lovatos låtar som handlar om mobbning och att man är större än dom som mobbar är!
Demi Lovato – Skyscraper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar