fredag 23 november 2012

Blodsockermätning

Precis krupit ner i sängen, imon bär det av till Danmark! Lite välförtjänt shopping och avslappning. Ska med familjen till Lalandia och över till Tyskland en snabbis och bunkra upp lite! Idag i skolan gjorde vi en blodsockermätning. Vilket GI produkter har. Man skulle komma fastande till skolan, alltså inte ätit frukost, göra en första mätning och sedan skulle man äta. Man skulle även i varje grupp utse någon som skulle äta nyttigt och en som skulle äta onyttigt. Detta va ju självklart bestämt innan eftersom vi var tvungna att ha med oss egen mat. Jag åt det onyttiga vilket blev havrepuffar med choklad i och mjölk. Vi i min grupp tyckte det var kul att kolla saker man faktiskt ätit till frukost medans andra satt med kexchoklad och Pepsi. Sedan skulle man ta blodprov efter 15 min, 30 min, 60 min och 120 min för att kolla blodsockret. Detta blir alltså 5 stick allt som allt, dock kom det inget blod en av gångerna vi stack mig så jag fick bli stucken 6 gånger istället. Man är lite öm i fingrarna nu! Min söta lilla lillasyster har varit här idag med och jag har fixat hennes naglar så nu får vi se hur länge dom sitter denna gången. Även hunnit epilera benen idag med. Att man aldrig lär sig hur ont det gör! Jag iallafall har ett ben det gör ondare på och det är hemskt! Men det är väl som man säger, vill man va fin får man lida pin!Ne nu ska jag sova, natti allesammans! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar