söndag 13 april 2014

Fredag- Lördag

I fredags hade jag lite sovmorgon, och kvart över 10 hade vi SI-handledning. Vi läser just nu en kurs som heter biomekanik, och det är en del matte i den kursen plus lite krångliga begrepp och saker och då har dom satt in SI-handledning för att vi biomedicinare ska få hjälp av biomekanikerna i denna kursen. Började gå igenom lite saker och fattade ingenting. Stod 3 stycken framme vid tavlan och försökte förklara och Carro satt jämte, och helt plötsligt ramlade polletten ner och det bara *ding*. Så dessa mötena är kanon.
Efter detta gick jag hem och åt, slappade lite framför teven och sedan tog jag på mig träningskläderna och tog mig en runda uppe på galgberget. Hade fruktansvärd träningsvärk så det gick inte snabbt men jag både powerwalkade och sprang.
Efter jag duschat kom Lars och hämtade mig så åkte vi till affären för att köpa saker till tacos. Så det blev tacokväll, film (Last Vegas, skit rolig film!) och sedan kortspel. Jag vann! :D

Igår hade jag en sådan dag då jag inte va sugen på nått och allt bara krånglade! Satt i soffan nästan hela dagen. Min kropp strejkar mot mig. Äter p-piller och för ett tagsedan glömde jag ta en tablett på kvällen så tog den dagen efter och efter de hade jag "mens" i ca 4 veckor och sedan försvann det. Nu har det kommit tillbaka igen. Någon annan som varit med om detta och har några tips på vad man ska göra för att få ordnign på det igen?
Min Samsung galaxy s3 gick sönder för ca 1 månadsen. Tappade den i kön till krogen och 2 veckor senare la den bara av. Så använt min gamla iphone 4 nu det senaste och den har varit jätte seg. Och för ett tagsedan kom det en uppdatering som heter iOS 7.1 som skulle göra 4an snabbare så tänkte jag skulle uppdatera den. Man var tvungen att vara ansluten till WiFi för att kunna uppdatera så kopplade mobilen till mitt internet. Vill bara flika in att mitt internet är ett mobilt bredband på 10 GB som är kopplad till en router. När uppdateringen va klar på mobilen stod det att man va tvungen att koppla in den till iTunes, även fast mobilen redan var ansluten, sen ploppade det upp "itunes har upptäckt en iphone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iphone innan du kan använda den med itunes." och sedan tog mitt internet slut så kunde bara surfa på begränsad hastighet. Var alltså tvungen att återställa hela mobilen för att den skulle funka, problemet var bara att då behövde den göra om hela uppdateringen igen fast genom datorn och mitt internet är slut. Jag hatar verkligen iphone och det krånglar non-stop när jag har det. Är så glad att dom släppte den nya Samsung galaxy s5 i fredags. Vill dock bara vänta ett litet tag att köpa den utifall att det skulle komma upp lite små krångel nu när den är helt ny. Men fick inte mobilen att fungera så satt i mitt SIM-kort i min surfplatta. Planen är att idag gå till stadsbiblioteket och försöka få iordning på det där!
Som ni förstår var min dag igår riktigt skit! Men idag är det nya tag och bara vända det negativa till positivt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar