onsdag 9 april 2014

Surprise

Gårdagen började med ös regn! Tänkte att jag skulle ta bussen till skolan så jag slapp bli så blöt men när jag stod och gjorde mig iordning så slutade det regna och då är det ju lite onödigt att lägga pengar på bussen. Men efter en kanske 20 min började det regna igen och då hade klockan blivit så mycket att jag inte skulle hinna ta bussen om jag skulle komma i tid. Så bara att ge sig ut i regnet...
Först hade vi en internet föreläsning kvart över 8 (våran lärare sitter i Australien) och sedan hade vi två nutritionlektioner och slutade vid 3. Och självklart regnade det nu med. Sprang in i affären lite snabbt och sen cyklade jag hem. Hade mina Hunters stövlar och regna kappa men när jag kom hem var jag helt pisseblöt om mina knän, enda delen som inte hade något regn skydd så blev att hänga byxorna på tork. Får se om jag kan leta fram ett par regnbyxor till nästa gång jag ska ge mig ut i sånt kasst väder.'

Vet att jag sa i måndags att jag skulle försöka ge mig ut i alla fall 1 timme per dag men igår var jag så trött när jag kom hem från skolan och vädret va så dåligt att jag verkligen inte kände för det. Låg på soffan och halv sov ett tag innan jag pratade med mamma i telefon i 45 minuter. Sen fick jag snabbt göra mig iordning och bege mig iväg.
Frida fyllde år igår, Grattis igen! :D och vi hade dragit ihop en överrasknings middag till henne på restaurang Piccolo inne i stan. Anna och Viktoria åkte till Frida och kidnappade henne med ögonbindel och resten av oss väntade på restaurangen och sjöng när dom kom in. Riktigt lyckat blev det! :)

Nu har jag varit vaken i ca 2 timmar och vädret är riktigt dåligt idag med! Men tänkte försöka mig ut på en liten powerwalk i alla fall. Får bli ganska lugnt har träningsvärk i vader och rumpa och så är jag lite öm i smalbenen. Antagligen för att jag inte är van med löpning och sånt och är inte sugen på att åka på benhinneinflammation nu när jag faktiskt börjat komma igång lite igen.
Nu ska jag ligga och slappa en stund till innan jag tar tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar