söndag 6 april 2014

Liten uppdate

Tro det eller ej men jag har varit förkyld igen men det börjar gå åt det bättre nu. Är inte tät i näsan längre å har bara lite rethosta. Hade inte hostat på hela dagen igår men så fort jag kom hem till Jonatan satte rethostan igång, och när det väl gick över tog det kanske 5 minuter innan det satte gång igen. Va på apoteket i veckan och köpte hostmedicin i tablettform som jag hade med i väskan som jag tog och efter en stund va hostan helt borta.

Nu när förkylningen börjar försvinna tänker jag ta nya tag med träningen, har haft halsfluss, varit förkyld, varit frisk och nu förkyld igen, så hoppas att jag håller mig frisk denna gången. Men iallafall, har fortsatt ner i vikt, sakta men säkert, även fast jag inte tränat så mycket under tiden jag varit sjuk. Tror dock det kan vara mycket muskelmassa då mina cm mått har gått lite upp och ner. Men är i alla fall på rätt väg. Min plan är i alla fall att jag ska köra mer kondition, typ göra en powerwalk minst 1 timma om dagen eller kanske lite intervaller/löpning, och detta eftersom jag först och främst till bränna fett. Och sedan självklart tänka på maten även fast man får ha cheat-days. Och sedan kanske lite gymträning upptill för att få formen på bland annat rumpan ;)

I övrigt har jag fått jobb inom hemtjänsten och har varit på anställningsmöte och ska gå på introduktion, läkemedel och förflyttningskunskap. Och även brevidgång för att lära mig, vilket jag börjar med imorgon. Är ett 7 till 16 pass så får lägga mig i tid idag, men det är riktigt skönt att jobbet är i huset jämte där jag bor! Ska bli riktigt kul och ser fram emot att börja tjäna lite pengar, plus att jag tror att tiden bara kommer springa förbi imorgon med tanke på att allt är nytt.

Kan väl även tillägga att jag skaffat mig brillz. Är lite närsynt och kommit på mig själv att jag sitter och kisar när jag kollar tv eller sitter på föreläsning, så gick och kollade synen och fick helt enkelt gå och skaffa mig ett par brillor. Inte för att skryta men tycker jag passar riktigt bra i dom! :D

Nu ska jag gå och fixa lite mat och matlåda inför imorgon! Puss och kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar