måndag 22 april 2013

Tuff dag

Haft en tuff dag idag! Pappa tog min kanin till veterinären vid 9 tiden på morgonen och bara 5-10 minuter senare konstaterade de att Daizy hade cancer i magen och pappa ringde och frågade hur jag ville göra. Eftersom hon 7 år va det nästan inte lönt att försöka bota det, så planen va att hon skulle avlivas. Men jag vill vara med när hon ska begravas och det hade typ fått bli på torsdag eller nått eftersom jag har skola och så. Strax innan 10 smsade pappa och sa att dom väntade med att avliva henne och att han tog med henne hem. Mamma sa att dom skulle ha lite koll på henne för blir hon sämre måste dom ju avliva henne så hon slipper lida. Och det var jag fullt insatt i även fast det var jobbigt.
Åkte till skolan och hade min lektion och så fort den var klar vid 12 ringde mamma och berättade att pappa hade hittat Daizy död i buren när han skulle gå och kolla till henne.
Ska åka hem och begrava henne imon. Eller vi ska åka till mormor och morfar och göra det. Tror det kan ha med att göra att mamma och pappa letar nytt hus och då är det kanske inte så smidigt att begrava henne på tomten. Men i alla fall, varit jätte ledsen idag och uppskattar verkligen alla kompisar som varit där och stöttat <3 Alltid lika jobbigt när ens djur dör även fast hon blivit så gammal =/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar