måndag 1 juni 2015

Början på en ny kula

Detta inlägget och några efter skriver jag i efterhand eftersom jag helt enkelt glömde av att göra det under dagen men vill ändå uppdatera lite! :)

I lördags (30/5) tog jag examen! Fick dock inte pappret i handen, har en tenta kvar och måste fixa lite saker i mitt examensarbete och detta ska göras till augusti så har lite tid på mig. Men är så skönt att vara klar med skolan! Har varit väldigt stressigt och jobbigt den senaste tiden och det har verkligen tagit ut sin rätt!

Denna veckan blir dock en start på nya äventyr! Skolan är över och jag börjar jobba istället. Har fått jobb på H&M i Halmstad centrum och det ska bli så kul! Trivs att jobba i butik och träffa massa folk. Tycker även det är kul att jobba med kläder och älskar H&Ms kläder så ska bli jätte kul nu i sommar att få vara där så kan jag bara hoppas att jag har jobb i höst med! :)

Efter jobbet gick jag på spinning. Håller inga pass under 2 månader nu i sommar och när jag väl börjar med det så ska jag hålla spinning. Därför tänker jag att det kan vara bra att gå på massa spinning pass och träna.
Sedan vill jag även ta tag i min egen träning och inte bara hålla i pass själv! När man är jätte stressad och har massa att göra är det tyvärr inte alltid jätte kul att gå och hålla pass och det är jobbigare att hitta ersättare än att gå dit och hålla så man håller ändå. Därför vill jag ta tag i min egen träning för att tycka det är kul igen, hitta nått pass jag tycker är jätte kul som jag kan gå på för mig själv utöver de pass jag håller där jag bara behöver fokusera på mig själv.

En annan sak jag satt upp som ett mål som jag måste bli bättre på är att lära mig att slappna av. Pga stressen nu under skolan har jag svårt att bara sitta en dag och ta det lugnt, känner mig rastlös och får dåligt samvete för att jag inte gör nått, så det är något jag måste träna på! Har tagit hem spikmattan till Halmstad och tänker även testa på yoga nångång snart och se om det kan hjälpa.

Eftersom jag börjar på en ny kula nu har jag även vägt mig och tagit nya mått. Dom var högre än förra gången med det var jag ändå lite medveten om. Men i och med att jag tar tag i min egen träning nu och även tänkt att tänka mer på vad jag äter så hoppas jag på dom siffrorna sjunker :)

Flyttade även den 22/5 (kommer lite bilder senare) så nu är det ny lägenhet, skolan e slut, nytt jobb och nya tag med träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar